• Het nieuwe bestuur van de JONH: (vlnr) Bertrand Hoeve, Thijs van Zandwijk, Kitty de Keijzer, Jeroen Vonk en Stephanie Scheiberlich.

    Foto: Jacco Herzog

Nieuw bestuur JONH zet in op groei

HARDERWIJK Netwerkclub Jonge Ondernemers Harderwijk (JONH) staat vooral bekend om de jaarlijkse Haringparty op de Vischmarkt, waarbij de opening van het haringseizoen wordt gevierd en tegelijk goede doelen worden gesteund. De JOHN wil voor haar leden een levendige ondernemersclub zijn, waarbij ervaringen uitwisselen en leren van elkaar centraal staat.

Marco Jansen

 

Donderdag 17 maart vond bij de JONH een bestuurswisseling plaats. Kitty de Keijzer (voorzitter), Stephanie Scheiberlich (secretaris), Jeroen Vonk en Bertrand Hoeve (algemeen lid) zijn nieuw in het bestuur. Zij volgen Erwin Bruinink, Bert van den Brink, Ernst Admiraal en Nick Westendorp op. Thijs van Zandwijk (penningmeester) had al een jaar meegedraaid met het vorige bestuur. Bertrand Hoeve (43), eigenaar van heren- en damesmodezaak Inmind, is al vanaf het eerste uur (2004) lid van de Jonge Ondernemers Harderwijk en zat in verschillende commissies. Nu is hij enthousiast om in het bestuur plaats te nemen.

,,Het lidmaatschap van de JONH heeft al zoveel deuren geopend. Je doet gezamenlijk activiteiten en organiseert een groot evenement zoals de Haringparty. Het is geweldig voor je ontwikkeling.''Kitty de Keijzer (41) is vanaf 2011 lid van de JONH, een jaar nadat ze haar eigen onderneming Puur Uitvaartzorg was gestart. ,, Ik was de eerste uitvaartondernemer in het netwerk. Je verbreedt je horizon omdat je vanuit totaal andere invalshoeken input krijgt. Ik ben voor het bestuur gevraagd en als ik iets wilde betekenen, moest ik dat gezien mijn leeftijd nu doen. Het voorzitterschap heeft veel raakvlakken met mijn functie, waarin ik veel in het openbaar spreek. Zo heeft iedereen een functie die bij zijn beroep past. Secretaris Stephanie is in het dagelijks leven notaris, Penningmeester Thijs accountant. Bertrand en Jeroen, die juwelier is in de binnenstad, hebben een uitgebreid netwerk in Harderwijk, wat bij hun rol in het bestuur goed van pas komt.''

 

LEREN VAN ELKAAR De JONH is een club van jonge Harderwijker ondernemers die van en met elkaar willen leren. Het is een platform in de gemeente Harderwijk om ervaringen uit te wisselen, samen te werken en in een vertrouwde omgeving te netwerken. ,,We bestaan nu twaalf jaar en hebben veertig leden. Je moet minimaal 25 jaar zijn en je onderneming in Harderwijk hebben. Als je de leeftijd van 45 jaar krijgt, moet je er statutair uit. Dat is best lastig voor sommigen'', weet Hoeve.Het nieuwe bestuur gaat door op de door hun voorgangers ingezette weg. De Keijzer: ,,Het oude bestuur heeft een koers ingezet van veel activiteiten en afwisseling. We leren van elkaar door bedrijfsbezoeken bij de leden of bij een extern bedrijf, of door mensen uit te nodigen, zoals gastsprekers. Dat was altijd van een heel hoog niveau en dat heeft het vorige bestuur goed gedaan. Wij willen dat doorzetten.''De activiteiten van de JONH vinden plaats op verschillende locaties. Hoeve: ,,We zitten vaak bij Hotel Baars of Brasserie de Bank of bij een bedrijf. In de toekomst wordt ook de Visafslag een van de locaties waar we gaan vergaderen. Deze wordt op 15 april geopend en was een van de goede doelen die we met de laatste twee haringparty's hebben gesteund.''

 

DIVERSITEIT Een speerpunt voor het nieuwe bestuur is het aantrekken van nieuwe leden. ,,We willen de JONH nog meer op de kaart zetten, zodat we groeien en nog meer diversiteit krijgen. Zo mogen er maximaal twee mensen uit dezelfde beroepsgroep in de JONH'', aldus De Keijzer.Hoeve: ,,We hebben in het verleden vijftig leden gehad, maar door hun leeftijd zijn er wat afgetreden en door de crisis kwamen er minder nieuwe leden bij. Dat aantal willen we weer omhoog krijgen naar vijftig.''www.jonh.nl